Klasyczny model struktury, procesu i wyniku wytłumaczony przez Donabediana kierował wysiłkami na rzecz zapewnienia jakości przez prawie ćwierć wieku.16, 17 Jest to solidna podstawa dla wysiłków na rzecz zapewnienia jakości Medicare, ale często była stosowana w sposób które sprawiają, że zapewnienie jakości wydaje się reaktywne, represyjne i nadmiernie regulacyjne. Przez ponad dekadę zwolennicy pomiaru procesu opieki i rzecznicy pomiaru wyników zaangażowali się raczej w bezproduktywną debatę na temat zalet swoich podejść. Wydaje się, że konsensus polega na tym, że skuteczne zapewnienie jakości zawsze będzie musiało dotyczyć zarówno procesów opieki, jak i wyników pacjenta. Nowsze modele ciągłej poprawy jakości kładą nacisk na wewnętrzne, organizacyjne, prowadzone profesjonalnie wysiłki zmierzające do udoskonalenia wielu małych procesów opieki w nieustającym cyklu badań i zmian18, 19 Podejścia te kładą nacisk na bieżące, prospektywne samodzielne badanie i profesjonalizm, często koncentrują się na problemy w systemie opieki zdrowotnej, a nie problemy poszczególnych pacjentów, a średnia docelowa, codzienne wyniki znacznie przekraczają identyfikację wartości odstających. Jednak niewiele jest jeszcze dostępnych, aby wskazać, czy będzie to opłacalne podejście do rozwiązywania klinicznych problemów jakości opieki. Niemniej jednak, różne podejścia do zapewniania jakości mogą być konieczne dla różnych miejsc opieki (np. W szpitalu, domu lub ambulatoryjnej placówce opiekuńczej) i dla różnych struktur organizacyjnych, takich jak organizacje zajmujące się opieką zdrowotną i praktyki opłat za usługi. Modele ciągłego doskonalenia wymagają uważnego testowania i eksperymentowania.
Jakie istnieją metody wykrywania problemów w jakości opieki. Problemy z jakością można wykryć za pomocą wielu mechanizmów. Na przykład duże bazy danych dotyczące roszczeń z tytułu ubezpieczeń lub roszczeń ubezpieczeniowych mogą być wykorzystywane do tworzenia wskaźników potencjalnie złych wyników (lub zdarzeń o charakterze zderzeń) oraz świadczenia nieodpowiednich usług; Analiza w małych obszarach w celu określenia różnic w korzystaniu z usług na osobę to inne podejście, które wykorzystuje tak duże bazy danych. Na poziomie instytucjonalnym szpitale lub praktyki dużych grup mogą przyjmować systemy, które śledzą wskaźniki, takie jak wzorce zakażeń szpitalnych lub nietypowe zdarzenia, zgodnie z lekarzem, jednostką, zmianą lub usługą. Ponadto, recenzenci lekarzy i pielęgniarek mogą retrospektywnie badać dokumentację medyczną, zarówno na podstawie wyraźnych pisemnych kryteriów, jak i domyślnych norm zawodowych, aby ocenić jakość procesu opieki. Przypadki problemów z jakością można również wykryć, stosując ogólne ekrany jakości do rejestrów pacjentów.
Kryteria, według których jakość opieki może być oceniona lub udoskonalona, należą do co najmniej trzech różnych klas. Jednym z rodzajów kryteriów są wytyczne dotyczące praktyki klinicznej, które stanowią obecnie główny przedmiot zainteresowania w sektorze publicznym i prywatnym oraz wśród lekarzy.20 Drugi rodzaj kryteriów obejmuje te, które określają sposoby radzenia sobie z problemami pacjenta lub oceny opieki, która ma zostały podane dla konkretnych problemów pacjenta. Kryteria te mogą być dość prostymi opisami dobrej (lub niezbyt dobrej) opieki klinicznej, lub mogą być bardzo rozbudowanymi mapami kryteriów i drzewami decyzyjnymi, które próbują objąć wiele możliwych czynników klinicznych. 21, 22 Trzeci rodzaj obejmuje kryteria stosowane do znalezienia przypadków które wydają się uzasadniać dalszą profesjonalną ocenę
[hasła pokrewne: fibraty, dyskopatia objawy, fibromialgia objawy ]
Comments are closed.
[..] Cytowany fragment: badania mikrobiologiczne[…]
poza tym skurcze, bóle głowy, nerwowość
[..] Odniesienie w tekscie do indywidualne ubezpieczenie na życie[…]
Sugeruje poczytać o nietolerancji i alergiach
[..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: dentysta wola warszawa[…]
Nie wiem jak można żyć bez mleka, sera, jogurtów